Cum privesc antreprenorii eșecul în afaceri?

Cum privesc antreprenorii eșecul în afaceri?

Toți marii antreprenori pe care i-am cunoscut mi-au spus că eșecul este o lecție de a face afacerile mai bine, dar şi o lecţie zdravănă de viaţă.

Oricine vrea să aibă succes trebuie să învețe, iar a învăţa din greşeli este poate cea mai bună şcoală. Şi cum o zicală spune că „repetiţia este mama învăţăturii”, sunt destule cazuri în care cei care pornesc afaceri persistă în greşeli şi decizii nepotrivite până când sunt forţaţi de împrejurări să îşi regândească planul, sau să îşi reconfigureze sistemul de valori pentru a păşi pe treptele succesului.

Aş spune că este ca la şcoală. Dacă nu învăţăm din prima, luăm note mici, rămânem poate corijenţi sau repetenţi, iar dacă vrem să trecem în clasa următoare, sau chiar să luăm premiu, singura soluţie este să muncim și să învăţăm.

Şi mai este un detaliu important în drumul către succes: norocul.

Poţi trece prin eşecuri multiple, poţi avea idei grozave, poţi munci enorm, dar este nevoie şi de „Noroc”.

I-am întrebat pe toţi oamenii de afaceri pe care i-am cunoscut, dacă au ajuns la succes din noroc, sau şi cu noroc. Răspunsul este aproape unanim: „Norocul are un rol important”. Dar succes doar pe bază de noroc, fără muncă şi multe greşeli, nu există.

Ce am mai observat ca regulă pentru a rămâne cu firma pe piaţă o vreme indelungată, sau pentru a intra în piaţă pe o nouă nişă este să ai o idee bună pe care să o adaptezi pieţei, sau să inovezi pentru a rămâne atractiv în piaţă. În ambele cazuri, inovaţie sau o adaptare a unei idei, înseamnă risc. Dacă experimentezi, ai toate şansele să şi eşuezi pana nimereşti reţeta. Dar din acest motiv, eșecul se poate traduce şi prin faptul că vei trece la o nouă etapă. Pentru a valida orice piaţă, trebuie să încerci. Aşa că uită-te la eșec ca la o lecție. Tratează eşecul ca o etapă de viaţă, sau ca pe o etapă de business.

Îți va fi frică! Frica este un sentiment corect atunci când îţi pasă cu adevărat ca ceea ce faci să fie făcut bine. Este normal să fie aşa. Cei care au reuşit în business sunt însă întotdeauna cei care au mers mai departe, şi au luptat cu frica şi s-au ridicat chiar dacă s-au julit în genunchi de la căzături.

*** FRAGMENT din articolul scris de Sergiu Voicu în cartea ”Esecuri de Succes”, coordonată de Vlad Mocanu ***

>>> Citiţi pe Blog, la sectiunea Business şi celelalte teme abordate de Sergiu Voicu în cartea ”Esecuri de Succes”:

1) Cum privesc antreprenorii eșecul în afaceri?

2) Statistici actuale asupra eșecului în antreprenoriat în Romania

3) Care sunt factorii principali ai eșecului?

4) Cum afectează eșecurile economia românească?

5) Este acum un moment bun din punct de vedere economic pentru a dezvolta o afacere în România?

6) Exemple de eșecuri care au dus la succes.

 

Portofoliu VIDEO: https://www.youtube.com/sergiuvoicu

 

Please follow and like us:Multumesc
error0

Sergiu Voicu

Sunt jurnalist specializat în domeniul economic, de afaceri, financiar şi în turism. Din 2017 sunt realizatorul emisiunii România Fast Forward de pe Digi24, unde fac reportaje ample despre români de succes, oameni de afaceri cu poveşti frumoase şi companii autohtone de top. În decursul anilor am prezentat atât emisiuni de business, de călătorii, dar şi de divertisment. Am experienţă de aproape 10 ani de reporter de stiri acreditat la Guvern şi am avut ocazia să fiu regizor şi regizor secund pentru câteva documentare de televiziune. Am lucrat 5 ani şi în radio, unde am fost atât realizator de emisiuni, cât şi DJ. Sunt absolvent de Studii Economice şi am urmat un masterat în Jurnalism, iar călătoriile şi dansul sunt marile mele pasiuni.

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)

%d blogeri au apreciat: