ArticoleBusinessDin viataJurnalism

GHID – LISTA COMPLETA care te ajută să ajungi cunoscut

CUM SĂ FII VIZIBIL ?

”Fă aranjamente florale din faptele, produsele și calitățile tale, dar ai grijă să așezi petalele mai ofilite alături de cele mai spectaculoase flori. O primă impresie bună va atenua mult impactul imperfecțiunilor observate mai târziu” – SergiuVoicu.Ro

Despre brand personal, imaginea companiei, sfaturi pentru notorietate, o imagine bună, promovarea eficientă.

Am decis să pun la un loc elementele pe care eu le consider esențiale pentru cei care vor să iasă din anonimat, sau cei care vor să își construiască o imagine publică bună. Este clar că notorietatea se câștigă foarte greu și se poate pierde rapid, dar dacă aplici corect câteva strategii prin care să te prezinți corect publicului, vei culege roadele pe termen lung, chiar și în vreme de ”secetă” sau cu ”fenomene extreme”.

„Îți ia 20 de ani să construiești o reputație și 5 minute să o distrugi. Dacă te gandești la asta, vei reacționa diferit.” – Warren Buffet


Iată SFATURILE MELE pentru a ieși din anonimat:

– SPUNE POVESTEA:

Cu toții iubim poveștiile și ne amintim cel mai bine de oameni, de locuri și evenimente, dacă povestea lor ne-a impresionat.Cel mai bun mod de a te promova și a deveni rapid cunoscut este de a spune acea parte a poveștii care să rămână în memoria colectivă.

Kodak vinde filme, dar nu face reclamă la filme. Ei fac reclamă la amintiri.” – Theodore Parker

Spune povestea ta, povestea de afacere, povestea produsului, a colegilor, a celor mai grele încercări și a punctelor de cotitură în afaceri, sau în viața personală.

Dacă succesul arată ca un tort supraetajat cu frişcă şi ciocolată glazurat, atunci reclama nu e vişina sau cireaşa pentru ornat, ci jumătate de blat însiropat.” – Michelle Rosenberg

Cum își construiesc brandul personal oamenii de afaceri ? – iată ce cred oamenii de succes și ce spune răspunsul lor din studiul numit Puterea brandului personal:
„56% dintre respondenți pun pe primul plan comunicarrea experienței lor
de afaceri și a competențelor relevante
pentru a-și construi brandul
personal, iar 44% consideră comunicarea propriilor valori drept partea
cea mai importantă a acestui demers”

– VORBEȘTE DIRECT CU CLIENȚII:

Clienților le place ca șeful de magazin, de fabrică, de restaurant, să le vorbească și să îi bage în seamă. Iar un client care a vorbit direct cu patronul, va reveni mai cu bucurie în acel loc și va cumpăra produsele recomandate.

Oamenii nu cumpără din motive logice. Oamenii cumpără din motive emoționale.” – Zig Ziglar

– PREZENȚĂ ONLINE SOLIDĂ:

Este obligatoriu să fii prezent peste tot. Notorietatea și brandul tău vor fi din ce în ce mai solide pe măsură ce apari în mai multe locuri. Pune la punct site-ul, pagina de Facebook, contul de Instagram și Youtube, profilul de LinkedIn și orice alte surse care pot asigura vizibilitate.

Obţinem rezultate mai bune şi vedem o publicitate mai potrivită când îl lăsăm pe Google să ştie cine suntem.” – James Gleick

Pe toate platformele online trebuie să postezi doar:

  • – fotografii relevante și bine realizate
  • – texte care să descrie frumos și complet
  • – cifre aduse la zi
  • – date de contact
  • – trimiteri la celelalte surse de informații despre tine și afacerea ta

O afacere fără publicitate este asemeni unui curtezan care încearcă să cucerească o femeie făcându-i cu ochiul pe întuneric.” – Steuart Henderson Britt

Un studiu recent arată că 71% dintre consumatorii care sunt impresionați de interactiunea cu un brand pe rețelele de socializare sunt dispuși să îl recomande apropiaților. În plus, 95% dintre adulții cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani sunt dispuși să urmarească un brand pe social media, dacă au avut parte de o experiență placută cu acesta.

Canalele folosite pentru comunicarea publică a brandului personal sunt dominate de:

  • LinkedIn (59%) și Facebook (53%)
  • Pe locul trei sunt evenimentele care dau ocazia de a vorbi în public (38%).
  • Blogul personal apare pe ultimul loc, cu numai 12%.

datele prezenatate fac parte din cercetarea privind „Puterea brandului personal”.

– FOTOGRAFII PROFESIONALE:

”O imagine face cât o mie de cuvinte!”– ține minte asta și de fiecare dată când vrei să faci publică o fotografie cu tine sau cu compania, gândește-te dacă te avantajează pe termen lung. Merită să investești în serviciile unui fotograf pentru a avea o imagine perfectă, iar dacă nu îți permiți sesiuni foto, atunci măcar alege dintre fotografiile făcute cu telefonul pe acelea care sunt cele mai clare și mai sugestive. Aici nu contează cantitatea. Calitatea unor fotografii te poate urca în preferințele clienților sau colaboratorilor.

– TEXTE BINE SCRISE:

Creează conținut de calitate, relevant pentru tine și publicul țintă. Dacă nu te pricepi să faci singur un text bun, apelează la cei care se pricep, fie ei colegi talentați sau jurnaliști experimentați. Nu posta texte lungi. Încearcă să păstrezi esența și cititorul să primească informație corectă.

– ACTUALIZEAZĂ INFORMAȚIILE:

Orice apariție pe platformele pe care le gestionezi trebuie să fie impecabilă și cu informații aduse la zi. Atunci când cineva intră pe site, pe paginile de socializare sau în grupurile din care faci parte, este important să vadă cele mai noi date. Actualizează CV-ul, prezentarea produselor oferite, prețurile practicate, oferta de servicii.

– EDUCĂ PIAȚA:

Dacă ești cu adevărat un profesionist, atunci de ce să nu vină oamenii la tine pentru informații? Poate fi un atu să furnizezi tu cele mai relevante și complete date din domeniu. Ești expert în domeniul tău? Arată asta! Poți organiza cursuri gratuite, poți scrie ghiduri, poți face video educative pe care sa le postezi pe rețele sociale. Iar în toate, desigur poți face referire și la afacerea ta, fără a accentua însă mult acest lucru. Materialele trebuie să pună accent pe educație și să nu dea impresia de reclamă.

Este responsabilitatea ta să faci clientul să te placă. Dacă te plac o să te asculte. Dacă ascultă, vor crede. Dacă cred vor cumpăra.” – Zig Ziglar

– FII TRANSPARENT:

În primul rând oamenii au nevoie ca informația să fie ușor de găsit. Se plictisesc să caute prea mult. Pune totul bine structurat pe online. Transparența poate însemna și un răspuns prompt la întrebări și la comentarii. Este un mare plus pentru tine dacă ești prompt și transparent în răspunsuri.

„87% dintre executivi consideră că riscul reputațional este mai important decât alte riscuri strategice” – Deloitte

– RECUNOAȘTE GREȘELILE:

Dacă ai greșit și ai fost taxat pentru asta, recunoaște greșeala și prezintă lucrurile bune pe care le-ai făcut.

Onestitatea și integritatea sunt de departe cele mai mari atuuri ale unui antreprenor.” – Zig Ziglar

Nu plac nimănui comentariile negative de la postări, dar și lor trebuie să le răspunzi. Desigur răspunsul necesită atenție și diplomație. Nu răspunzi niciodată cu aceeași monedă.

Statisticile arată că atunci când cumpărătorii se plâng, proprietarii de afaceri și managerii ar trebui să se entuziasmeze. Cumpărătorul care se plânge reprezinta o ocazie extraordinară pentru a-ți crește afacerea.” – Zig Ziglar

Ai primit comentarii negative? Mulțumești pentru punctul de vedere, spune dacă nu îl împărtășești și adu argumente pentru care situația este diferită în realitate.

„Rămâi fidel valorilor tale. Ăsta este motivul pentru care tu ești un succes și modul în care faci ca lucrurile incredibile să devină realitate.” – Rafe Offer

– MULȚUMEȘTE:

Mulțumește cât de mult poți. Puterea lui Mulțumesc este mai mare decât orice campanie de vânzări și marketing. În plus, surprinde-ți clienții, angajații și colaboratorii cu bilețele sau telefoane de mulțumire. ”Mulțumesc” este cuvântul cu putere de multiplicare pentru brandul tău.

– CERE RECOMANDARI și RECENZII:

Este important ca din fiecare întâlnire să rămâi cu ceva, fie că este informație nouă sau un om nou pe care îl cunoști. Iar fiecare om cu care interacționezi poate să te ajute să crești.

Cea mai bună reclamă este reclama pe care o fac clienții mulțumiți.” – Philip Kotler

Clienții, colaboratorii, sau cei interesați să lucreze cu tine vor căuta date despre tine peste tot, de aceea îți recomand să îi rogi pe clienții și colaboratorii tăi să îți acorde un feedback pe paginile sociale, să îți lase un testimonial pe site sau sa te ajute cu o recomandare (un contact al unui om care la rândul lui îți poate deveni client sau colaborator)

„Brandul este o voce și produsul este un suvenir.” – Lisa Gansky

92% dintre oameni au încredere în recomandările personale, din gură în gură, chiar dacă nu cunosc persoana care recomandă” – Nielsen

– CREEAZĂ EVENIMENTE:

Creează evenimente în jurul brandului tău. Caută nișe de evenimente pe care să le asociezi cu numele tău.
Evenimentele sportive, culturale și expozițiile pot fi o bună oportunitate pentru a chema alături de tine un grup mai mare de oameni, care astfel să afle mai multe despre tine.

Nu mai este îndeajuns să îți satisfaci clienții, acum trebuie să îi încânți.” – Philip Kotler

– MERGI LA EVENIMENTE:

Este foarte important să te vadă lumea și să afle despre tine. Când mergi la evenimente cu oameni de interes pentru tine, prezintă-te. După ce îți spui numele, spune și cateva lucruri despre compania ta.

„Fii consumatorul tău perfect. Trăiește precum consumatorul tău.” – Milena Glimbovski

– IMPLICĂ-TE ÎN COMUNITATE:

Implică-te în proiecte sociale, donează pentru cauze nobile, dar fă acest lucru în primul rând cu sufletul. Poți alege eventual acele cauze apropiate ție, familiei tale sau angajaților tăi. Cei ajutați te vor ține minte și vor vorbi despre tine și brandul tău. În plus, orice ajutor oferit ți se va întoarce înzecit la momentul potrivit. Fă bine, pentru a primi bine!

Nu mai vinde. Începe să ajuți.” – Zig Ziglar

– LAUDĂ-TE:

Nu te aștepta ca lumea să știe ce realizări ai, ce lucruri minunate faci, ce faci deosebit, dacă nu vorbești despre aceste lucruri.

„Există doar un lucru pe lume mai rău decât a se vorbi despre tine și acela este de a nu se vorbi despre tine.” – Oscar Wilde

Când ai ceva nou, anunță! Când ai făcut ceva ce vrei să fie cumpărat, spune ce ai și cum ai și cât a muncit echipa pentru această realizare. Nu exegera cu lauda, dar nu te feri să vorbești despre elementele de noutate din viața ta.

Dacă toţi banii mei ar fi 20 de dolari, de 2 dolari aş cumpăra creioane şi de 18 dolari aş face publicitate la ele.” – Henry Ford

– TRIMITE MAIL-URI:

Ține legătura cu clienții, cu colegii, cu partenerii de afaceri, cu cei care au trecut pragul doar în vizită, cu grupurile de oameni cu care ai aceleași interese. Cere-le acestora adresele de mail la care le poți trimite informații. Desigur cere și permisiunea de a le da mail-uri atunci când ai noutăți. Trimite comunicate, povești și date despre noi produse. Poți trimite și cifre din piață sau link-uri către aparițiile tale în presă. Este important să trimiți și felicitări cu urări de sărbători.

După cum ai observat, oamenii nu vor să le vinzi. Ceea ce își doresc oamenii sunt știri și informații despre lucrurile de care sunt interesați.” – Larry Weber

– TRIMITE NEWSLETTER:

Arată-le clienților că relația voastră este la fel de interesantă și după ce se încheie vânzarea sau colaborarea directă. Trimite constant informații despre cele mai importante date din piață sau despre produsul tău.

Cu cât reclama ta e mai informativă, cu-atât va fi mai convingătoare.” – David Ogilvy

– LEAGĂ RELAȚII CU JURNALIȘTI ȘI BLOGGERI:

Aceștia te pot ajuta să îți distribuie informația și să îți promoveze numele. Intră în dialog cu prietenii de pe Facebook și chiar folosește grupurile de pe Facebook pentru a transmite date despre tine și proiectele tale. Este important să te duci însă către acei profesioniști care sunt specializați pe nișa ta. Adică să cauți acei bloggeri sau jurnaliști care sunt specializați pe business, dacă vrei să vorbești despre rezultatele financiare ale companiei sau să îți crești brandul, fie să aibă expertiză pe sănătate dacă tu ai servicii medicale, sau pe imobiliare sau auto, dacă afacerea ta e în zona de mașini sau case și terenuri.

„Relațiile publice sunt un amestec de jurnalism, psihologie și știinte juridice – sunt într-o continuă schimbare și tot timpul un peisaj interesant.” – Ronn Torossian

Jurnaliștii știu cel mai bine cum să îți spună povestea mai departe și să o facă și captivantă. În plus, te ajută să atingi un public foarte larg. Regula de aur pentru tine este să le furnizezi informații interesante și reale, date valoroase, care să îi ajute să își construiască subiecte și propuneri de materiale pentru redacție. Ce informații sunt de interes pentru jurnaliști de la un om de afaceri? Un sondaj relevant pentru piața pe care activezi, însoțit de un o analiză proprie, sau un studiu de specialitate. Dacă vrei ca mesajul tău să aibă impact, vorbește despre beneficii, pericole și modalități de a face mai bine și mai ușor ceva. Te poți folosi și de o cercetare care oferă date noi din piață.

Pentru a se impune în piață, cineva face tot ce poate pentru a părea deja impus.” – Francois De La Rochefoucauld

– TRIMITE INFORMAȚIILE INEDITE LA INFLUENCERI:

Să lucrezi cu influenceri nu e ieftin. Rezultatele pot fi pe măsură sau pot fi total necorelate cu sumele investite în promovarea prin influenceri. Dar …. Dacă mesajul tău este într-adevăr valoros, îl vor share-ui și îl vor rostogoli pe paginile lor, fără să îi rogi sau să îi plătești. O variantă este și să aduni date interesante despre industria ta pe care să le împachetezi frumos. Cu toții iubim cifrele, iar când auzim de statistici care ne surprind, suntem foarte tentați să le trimitem și să le arătăm celor dragi din cercul nostru. Nu trebuie să realizezi tu o cercetare de piață nou nouță, de cele mai multe ori datele sunt la liber pe internet. Ce trebuie să faci? Să strângi date relevante de pe internet (neapărat din surse sigure și de încredere), să le pui frumos în context și chiar eventual să vii cu propriul comentariu despre modul în care se poate ajunge la un anumit rezultat.

Oamenii împărtășesc idei și citesc acel tip de conținut care iese la suprafață prin intermediul prietenilor și persoanelor pe care le cunosc și în care au încredere.” – Malorie Lucich

– FII VIRAL:

Dacă ești dezghețat și te pricepi la vorbe, fă postări și video-uri cu potențial să devină virale, adică postări care să se rostogolească rapid și astfel să câștigi notorietate instant. Dacă poți face asta, categoric vei avea imaginea cunoscută fără să cheltuiești bani pe reclamă.

– CREEAZĂ UN LOGO și ALEGE UN MOTTO:

Logo-ul și imaginea firmei sunt elemente ce vor rămâne în mintea clientului tău. Toate brandurile mari au un logo și un motto al companiei cu care se identifică. Vezi ce te reprezintă, personalizează imaginea și promoveză logo-ul și motto-ul tău pentru un plus de încredere. Alege elemente grafice care să exprime profesionalism și seriozitate. Trebuie să le inspiri încredere celor din jurul tău.

– CĂRȚILE DE VIZITĂ:

Poate pot părea demodate, dar vă garantez că nu sunt. Cărțile de vizită sunt ușor de făcut, nu te costă mult și sunt o modalitate bună de a-i face pe oameni să își amintească de tine. Le poți folosi nu doar atunci când te întâlnești cu o persoană nouă, dar le poți oferi la toate vânzările, alături de facturi, alături de coletele trimise, în scrisorile de felicitare și mai ales în cadourile pe care le faci clienților și partenerilor.

– PROMOVAREA ÎN OFFLINE:

Recomand ca în revistele și flyerele pe care le faci să treci neapărat și link-ul catre site-ul tău sau al companiei, dar și adresele către rețelele sociale unde pot fi găsite informații suplimentare despre tine. Offline înseamnă și apariția ta în ziarele și revistele din categoria presă scrisă, la radio sau la televiziune. La fiecare apariție de acest gen folosește logo-ul companiei și motto-ul tău.

Sistarea reclamelor pentru a economisi bani este ca și cum ai opri ceasul, pentru a economisi timp.” – Henry Ford

– PROMOVARE ÎNTRE PARTENERI:

Poți stabili o legătură cu prieteni care au alte afaceri și să faceți pe site-urile voastre schimb de link-uri și de trimiteri către rețelele sociale ale celuilalt. Tu recomanzi și faci trimitere la pagina lui, iar el să facă același lucru pentru afacerea ta. Este o strategie ce poate fi descrisă ca un parteneriat de schimb de imagine, prin care fiecare îl recomandă și îl prezintă pe celălalt. O astfel de metodă vă poate ajuta pe amândoi să ajungeți la clienții celuilalt, desigur cu condiția să nu aveți aceeași activitate 🙂

Sunt convins că jumătate din reclama pe care o face compania noastră este inutilă. Problema e că nu știu care jumătate.” – John Wanamaker

– COMENTARII CU SEMNĂTURĂ:

Comentariile în care să te și semnezi pot să aducă un plus de clienți și categoric un plus de notorietate. Menționează site-ul tău ori de câte ori ai ocazia. Trece trimiterea către sursa principală de informație despre tine și afacerea ta, atât în semnatura de pe toate mailurile, cât și în comentarile pe care le faci pe grupurile de specialitate, în grupurile de discuții, pe forumurile în care comentezi.

Cele mai importante trei beneficii aduse de brandul personal sunt:

  1. recunoaștere și vizibilitate
  2. dezvoltarea acestuia face parte din strategia de
    evoluție profesională
  3. creșterea angajabilității pe piața muncii

„Înainte de a vorbi, ascultă. Înainte de a scrie, gândește. Înainte de a cheltui, câștigă. Înainte de a investi, cercetează. Înainte de a critica, așteaptă. Înainte de a te ruga, iartă. Înainte de a renunța, încearcă. Înainte de a te pensiona, economisește. Înainte de a muri, oferă.” – William A. Ward

NE VEDEM SI AICI :

FACEBOOK
https://www.facebook.com/SergiuVoicu.ro
https://www.facebook.com/sergiu.voicu.a
https://www.facebook.com/RomaniaFastForward/
https://www.facebook.com/groups/RomaniaFastForward/
https://www.facebook.com/Travel.Business.By.SergiuVoicu.Ro/ https://www.facebook.com/SuccesEchilibru/
LINKEDIN
https://www.linkedin.com/in/sergiu-voicu/
INSTAGRAM
https://www.instagram.com/sergiuvoicu.ro/
YOUTUBE
https://www.youtube.com/SergiuVoicu

Sergiu Voicu

Sunt jurnalist specializat în domeniul economic, de afaceri, financiar şi în turism. Sunt realizatorul proiectului România Fast Forward, unde fac reportaje ample despre români de succes, oameni de afaceri cu poveşti frumoase şi companii autohtone de top. În decursul anilor am prezentat atât emisiuni de business, de călătorii, dar şi de divertisment. Am experienţă de aproape 12 ani de reporter de stiri acreditat la Guvern şi am avut ocazia să fiu regizor şi regizor secund pentru câteva documentare de televiziune. Am lucrat 5 ani şi în radio, unde am fost atât realizator de emisiuni, cât şi DJ. Sunt absolvent de Studii Economice şi am urmat un masterat în Jurnalism, iar călătoriile şi dansul sunt marile mele pasiuni.

Lasă un răspuns

Descoperă mai multe la Sergiu Voicu

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura