ArticoleBusinessDin viataJurnalism

GHID – IEȘI DIN ANONIMAT! …cu Sergiu Voicu – Partea 2

@SergiuVoicu.Ro

Să ieși din anonimat poate să fie un proces de lungă durată și poate părea complicat, dar câteodată ai nevoie să treci la acțiune dacă vrei cu adevărat să ai și beneficii de pe urma imaginii tale, a brandului pe care vrei să îl construiești, a produselor sau serviciilor pe care le oferi.

Ghidul acesta te ajută să faci pași siguri în procesul de a-ți face numele și/sau brandul cunoscute.

În Partea 2 vorbim despre:

  • cum și de ce să ceri recomandări și feedback
  • cum să îți construiești o prezență solidă și corectă în mediul online
  • ce și cum să postezi pe site și pe rețelele de socializare
  • care este impactul unei fotografii și ce fel de fotografii să postezi
  • cum ajungi să ai texte bine scrise și cine te poate ajuta să le faci
  • de ce să îți actualizezi datele, cât de des să furnizezi informații noi
  • cât de transparent să fii în relația cu ceilalți

– CERE RECOMANDARI și RECENZII:

Este important ca din fiecare întâlnire să rămâi cu ceva, fie că este informație nouă sau un om nou pe care îl cunoști. Iar fiecare om cu care interacționezi poate să te ajute să crești.

”Cea mai bună reclamă este reclama pe care o fac clienții mulțumiți.” – Philip Kotler

Clienții, colaboratorii sau cei interesați să lucreze cu tine vor căuta date despre tine peste tot, de aceea îți recomand să îi rogi pe clienții și colaboratorii tăi să îți acorde un feedback pe paginile sociale, să îți lase un testimonial pe site sau să te ajute cu o recomandare (un contact al unui om care la rândul lui îți poate deveni client sau colaborator).

„Brandul este o voce și produsul este un suvenir.” – Lisa Gansky

„92% dintre oameni au încredere în recomandările personale, din gură în gură, chiar dacă nu cunosc persoana care recomandă” – Nielsen

Pentru a obține un feedback, cea mai sigură metodă este să îl ceri. Spune celor cu care interacționezi cât de mult apreciezi feedback-ul și experiența lor și că te-ar bucura mult să îți lase un mesaj pe care să îl poată vedea și ceilalți. După o întâlnire sau colaborare reușită, pentru a primi un feedback, menționează că apreciezi posibilitatea de a primi o recomandare: „Dacă ați apreciat colaborarea noastră, aș fi încântat să primesc o recomandare de la dumneavoastră.”

Sfatul meu este să oferi în schimb recomandări, dacă vrei să primești și altele. Iar pentru orice recomandare sau recenzie primită, mulțumește pentru timpul și efortul pe care ceilalți l-au investit în a oferi feedback-ul lor.

Recomandările și recenziile sunt aspecte importante în construirea unei reputații solide și în dezvoltarea imaginii și asta pentru că feedback-ul este o modalitate eficientă de a evidenția calitățile tale sau ale unui brand și de a întări relațiile profesionale.

– PREZENȚĂ ONLINE SOLIDĂ:

Este obligatoriu să fii prezent peste tot. Notorietatea și brandul tău vor fi din ce în ce mai solide pe măsură ce apari în cât mai multe locuri. Atenție însă, aparițiile tale nu trebuie să fie sufocante. Nu totul deodată! O prezență constantă, echilibrată și pe termen lung sunt parte din ingredientele pentru a ieși din anonimat.

Pune la punct site-ul tău, pagina de Facebook, contul de Instagram, TikTok și Youtube, profilul de LinkedIn și orice alte surse care pot asigura vizibilitate.

”Obţinem rezultate mai bune şi vedem o publicitate mai potrivită când îl lăsăm pe Google să ştie cine suntem.” – James Gleick

Pe toate platformele online trebuie să postezi doar:

– fotografii relevante și bine realizate

– texte care să aibă descrieri clare, corecte și complete

– cifre aduse la zi

– date de contact

– trimiteri la celelalte surse de informații despre tine și afacerea ta

”O afacere fără publicitate este asemeni unui curtezan care încearcă să cucerească o femeie făcându-i cu ochiul pe întuneric.” – Steuart Henderson Britt

Un studiu recent arată că 71% dintre consumatorii care sunt impresionați de interactiunea cu un brand pe rețelele de socializare sunt dispuși să îl recomande apropiaților. În plus, 95% dintre adulții cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani sunt dispuși să urmarească un brand pe social media, dacă au avut parte de o experiență placută cu acesta.

Canalele folosite pentru comunicarea publică a brandului personal sunt dominate de:

LinkedIn (59%) și Facebook (53%)

Pe locul trei sunt evenimentele care dau ocazia de a vorbi în public (38%).

Blogul personal apare pe ultimul loc, cu numai 12%.

***datele prezentate fac parte din cercetarea privind „Puterea brandului personal”.

– FOTOGRAFII PROFESIONALE:

”O imagine face cât o mie de cuvinte!”– ține minte asta și de fiecare dată când vrei să faci publică o fotografie cu tine sau cu compania, gândește-te dacă te avantajează pe termen lung. Merită să investești în serviciile unui fotograf pentru a avea o imagine perfectă, iar dacă nu îți permiți sesiuni foto, atunci măcar alege dintre fotografiile făcute cu telefonul doar pe acelea care sunt clare, decente și foarte sugestive. Importantă nu este cantitatea, calitatea fiind cea care transformă o fotografie în una memorabilă. Calitatea unor fotografii te poate urca în preferințele clienților sau colaboratorilor.

– TEXTE BINE SCRISE:

Creează conținut de calitate, relevant pentru tine și publicul țintă. Dacă nu te pricepi să faci singur un text bun, apelează la cei care se pricep, fie ei colegi talentați sau jurnaliști experimentați. Nu posta texte lungi. Evită să te complici cu multe explicații. Încearcă să păstrezi esența, în mesaje clare, ușor de înțeles, iar  cititorul să primească informație corectă.

Argumentele trebuie să fie bine susținute de fapte și dovezi, iar atunci când ai date sau faci referire la un studiu sau o declarație, citează sursele și oferă referințe.

– ACTUALIZEAZĂ INFORMAȚIILE:

Orice apariție pe platformele pe care le gestionezi trebuie să fie impecabilă și cu informații aduse la zi. Atunci când cineva intră pe site, pe paginile de socializare sau în grupurile din care faci parte, este important să vadă cele mai noi date. Actualizează CV-ul, prezentarea companiei, a produselor oferite, a prețurilor practicate, oferta de servicii.

– FII TRANSPARENT:

În primul rând, oamenii au nevoie ca informația să fie ușor de găsit. Se plictisesc să caute prea mult. Pune totul bine structurat pe online. Transparența poate însemna și un răspuns prompt la întrebări și la comentarii. Este un mare plus pentru tine dacă ești prompt și transparent în răspunsuri.

„87% dintre executivi consideră că riscul reputațional este mai important decât alte riscuri strategice” – Deloitte

Citește și Partea 1 a acestui ghid.

Aici am vorbit despre:

Un proiect #SergiuVoicu #RomaniaFastForward distribuit și susținut de:

careers-business.com
careers-business.ro
careers-business.uk
careers-business.it

Sunt Sergiu Voicu – specialist în comunicare, jurnalist, antreprenor și turist.

  • Senior PR Consultant din aprilie 2022.
  • Sunt jurnalist specializat în economie, afaceri, finanţe, bănci şi în turism, cu peste 20 de ani de experiență în cele mai importante instituții de presă din România.
  • Din 2017 sunt realizatorul proiectului România Fast Forward, unde fac reportaje ample despre români de succes, oameni de afaceri cu poveşti frumoase şi companii autohtone de top.
  • În decursul anilor am prezentat atât emisiuni de business, de călătorii, dar şi de divertisment.
  • Am experienţă de peste 12 ani de reporter de ştiri acreditat la Guvern şi am avut ocazia să fiu regizor şi regizor secund pentru câteva documentare de televiziune.
  • Am lucrat 5 ani şi în radio, unde am fost atât realizator de emisiuni radio, cât şi DJ.
  • Sunt absolvent de Studii Economice şi am urmat un masterat în Jurnalism.

FACEBOOK

Profil persoană publică – https://www.facebook.com/SergiuVoicu.ro

Pagina personală https://www.facebook.com/sergiu.voicu.a

România Fast Forward https://www.facebook.com/RomaniaFastForward/

Grup România Fast Forward https://www.facebook.com/groups/RomaniaFastForward/

LINKEDIN

https://www.linkedin.com/in/sergiu-voicu/

INSTAGRAM

https://www.instagram.com/sergiuvoicu.ro/

YOUTUBE

https://www.youtube.com/SergiuVoicu

Sergiu Voicu

Sunt jurnalist specializat în domeniul economic, de afaceri, financiar şi în turism. Sunt realizatorul proiectului România Fast Forward, unde fac reportaje ample despre români de succes, oameni de afaceri cu poveşti frumoase şi companii autohtone de top. În decursul anilor am prezentat atât emisiuni de business, de călătorii, dar şi de divertisment. Am experienţă de aproape 12 ani de reporter de stiri acreditat la Guvern şi am avut ocazia să fiu regizor şi regizor secund pentru câteva documentare de televiziune. Am lucrat 5 ani şi în radio, unde am fost atât realizator de emisiuni, cât şi DJ. Sunt absolvent de Studii Economice şi am urmat un masterat în Jurnalism, iar călătoriile şi dansul sunt marile mele pasiuni.

Lasă un răspuns

Descoperă mai multe la Sergiu Voicu

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura